Suurimad SEO vead

On selge, et õppimise käigus tehakse vigu. Vaata üle, millised on levinuimad SEO vead ning kontrolli kas oled teinud kõik õigesti!

1. Tulemuste mitte jälgimine ja mõõtmata jätmine

Kui soovid edendada oma ettevõtet peaksid kindlasti jälgima ning analüüsima tehtud töö tulemusi. Vaid nii on sul võimalik hinnata mis toimib ning mis mitte. Sellele tuginedes on kergem planeerida järgmisi samme ning teha seda edukamalt kui varem. 

SEO peamine eesmärk on saada sinu veebileheküljele rohkem liiklust ning selle mõõtmiseks on internetis saadaval mitmeid tööriistu nagu Google Analytics. Jälgida tuleks ka seda, kust enamik sinu liiklusest tuleb: millised märksõnad toimivad ning millised mitte? Nii saad teada millele tasuks rohkem rõhku pöörata ning mida tuleks teha teistmoodi. 

Lisaks liiklusele on oluline jälgida ka konversiooni ehk kui suur arv külastajatest teeb mingisuguse ettevõtte poolt soovitud tegevuse, olgu selleks siis kasutajakonto loomine, uudiskirjaga liitumine või tellimuse esitamine.

Tulemuste mitte jälgimine ning mõõtmata jätmine on aga suur viga. Sellisel juhul põhineb sinu järgnev turundustegevus oletustele mitte faktidele. Näiteks võid keskenduda liialt populaarsetele märksõnadele teadmata, et vähem kasutatavad märksõnad toovad sinu leheküljele palju rohkem liiklust. Pika saba märksõnad ning vähem populaarsed märksõnad võivad tihti mõjuda paremini, kuna on täpsemini seotud sinu poolt pakutava teenusega.

2. Puuduvad eesmärgid

Et olla edukas, tuleks esmalt panna paika, mida “edukas” sinu ettevõtte jaoks tähendab ning kuidas sinna jõuda. Sea endale eesmärgid, mis koosnevad mitmest mikroeesmärgist, kuhu on kergem jõuda. Siinkohal tuleb sulle jällegi appi Google Analytics, kus on võimalik eesmärke luua ja jälgida. 

3. Märksõnade liigne kasutamine

Vastupidiselt levinud arvamusele, ei tähenda märksõna korduv kasutamine seda, et Google sinu lehekülge teistest olulisemaks peaks. Liigne märksõnade kasutmine võib Google silmis sinu lehekülje relevantsust hoopis vähendada. Üldiselt võiks märksõnad moodustada umbes 1-3% teksti sisust.

4. Kvantiteedi eelistamine kvaliteedile

Üks suurimaid vigu, mida sisuloojad teevad, on kvantideedi eelistamine kvaliteedile. Oluline ei ole teha võimalikult palju postitusi, vaid selliseid postitusi, milles on ka sisu. Miks? Sest lisaks kõigele muule vaatab Google ka seda, kui kaua külaline sinu leheküljel viibib. Sisutühja juttu, mis ei vasta otsitud märksõnale, ei taha keegi lugeda. Targem on postitada vähem kvaliteetset sisu, mitte igapäevaselt uusi sisutühjasid artikkleid. Samuti tuleks mõelda sarnaste teemade puhul nende ühendamisele, et kirjutada kahe lühikese postituse asemel üks ja informatiivsem postitus.

5. Vähene või halvasti optimeeritud pildimaterjal

Uuringud näitavad, et illustreerivate piltidega artiklid töötavad paremini, eriti kui kasutatud on optimeeritud pildimaterjali. Google otsingumootor loeb ka pildimaterjali nime ja alt-teksti. Seega peaks artiklis kasutatud pildid olema salvestatud nimega, mis vastab artikli sisule. Näiteks: huawei-P20-pro.jpg, mitte DC46434.jpg. Samuti tuleks pildile lisada sarnase tekstiga alt-tekst. Pildi nime saab enne selle ülesselaadimist arvutis kergesti muuta.

6. Backlinkide kvaliteet

Backlinkide ehitamine on oluline, kuid mitte iga link ei pruugi sulle kasulik olla. Oma lingi postitamine suvalistele lehekülgedele või väikese summa eest backlinkide ostmine ei too sulle soovitud tulemust, kuna tegemist on ebakvaliteetsete backlinkidega. Kvaliteetsete backlinkide ostmine on aga kulukas, sest see tähendab sinu lingiga artikli kirjutamist ning avaldamist kvaliteetsel leheküljel. Mitmed SEO spetsialistid pakuvad sellist teenust, kuid kõige lollikindlam plaan backlinkide saamiseks on hoopis kvaliteetse sisu tootmine, sest nii tahavad inimesed ise sinu linki jagada.

Leave a Comment