Miks on SEO oluline ning kuidas seda teha?

Kas teadsid, et SEO on üks efektiivsemaid turundusvõtteid uute klientide leidmiseks? Mis see on ja kuidas seda ära kasutada saab? Loe edasi ning saad teada!

Mis on SEO?

Otsingumootoritele optimeerimine ehk SEO on turundusvõte, mis keskendub veebilehekülje orgaanilise nähtavuse suurendamisele otsingumootori tulemustes. Lehekülje paremusjärjestuse tõstmine otsingutulemustes toob leheküljele rohkem liiklust, mis omakorda tähendab ka rohkem potensiaalseid kliente. 

Lühidalt kokkuvõttes tähendab SEO veebilehekülje ülesehitamist nii, et otsingumootorid seda mõistaksid ja oma otsingutulemustes näitaksid. Samas ei piirdu SEO vaid veebilehekülje ülesehitamisega otsingumootorite jaoks. On väga oluline muuta veebilehekülg paremaks ka inimeste ehk potensiaalsete klientide jaoks. Otingumootori ülesanne ongi leida otsija jaoks parim lehekülg, mistõttu kasutab Google keerulist algoritmi veebilehekülgede sisu kvaliteedi, usaldusväärsuse ja muu sellise hindamiseks. 

SEO võib esialgu tunduda keeruline, kuna hõlmab endas väga paljusid erinevaid aspekte, alustades märksõnadest, mida oma veebileheküljel kasutad ning lõpetades sinu veebileheküljele linkivate lehekülgede kvaliteedist. 

Miks on SEO niivõrd oluline?

SEO on väga oluline, kuna otsingumootoritele optimeeritud lehekülg aitab tuua sulle palju uusi kliente. Tihti toovad otsingumootorid veebilehele üle poole selle liiklusest. Kui inimesed soovivad leida mõnda teenust või toodet, pöörduvad nad esmalt Google otsingumootori poole. Seega teeb otsingumootor sind nähtavaks just neile klientidele, kes kõige tõenäolisemalt sinu teenusest huvitatud on. Seega võib öelda, et sinu veebilehekülje kõrge positsioon Googles ei ole mitte soovituslik, vaid lausa kriitiliselt oluline edu saavutamiseks.

Sotsiaalmeediakanalid nagu Facebook ja Instagram aitavad küll sinu teenust reklaamida ning tõsta inimeste teadlikkust sinu ettevõtte suhtes, kuid sotsiaalmeedia reklaam pole kaugeltki nii hästi sihtgrupile suunatud ning orgaaniliselt on sesl üha raskem jõuda oma sihtgrupini. 

Kui otsingumootorid sinu lehekülge ei leia, jääd ilma suurest hulgast potensiaalsetest klientidest, kes on huvitatud just sinu poolt pakutavatest toodetest. Selline sihtgrupile suunatud reklaam toob ettevõttele rohkem uusi kliente ja tulu kui ükski teine turundusvõte. Veebilehekülje otsingumootoritele optimeerimisele tehtud kulutused on tihti palju tasuvamad kui muud liiki reklaam internetis. Seda enam, et palju optimeerimistööst on sul võimalik ära teha ise, täiesti tasuta.

Kas SEO-d saab teha ise?

SEO on küll keeruline, kuid enamik inimesi saab kergesti aru selle põhitõdedest. Alustamiseks piisab vaid SEO alastest algteadmistest, mis on igale ettevõtjale juba suureks eeliseks. Kui tead, mis on SEO ning kuidas see toimib, oled juba paljudest teistest konkurentidest sammu jagu ees. Tasuta SEO õpetused on veebis laialdaselt kättesaadavad, nagu ka see artikkel, mida sa praegu loed!

Kui Soovid parandada oma SEO alaseid teadmisi, siis vaata, mida saaksid oma veebilehekülje heaks juba täna ära teha.

Veebilehekülje optimeerimine otsingumootoritele võtab küll üsna kaua aega, kuid ära lase sel ennast heidutada. Oluline on kuskilt alustada ning samm-sammu haaval edasi liikuda!

Sõltuvalt sinu ajalistest võimalustest ning ettevõtte tegevusalast, võib jsiiski uhtuda, et soovid oma ettevõtte veebilehekülje optimeerimiseks palgata mõne professionaali. 

Näiteks kui konkurents sinu poolt valitud märksõnadele on tihe, ei pruugi lihtsamast optimeerimistööst piisata ning pead hakkama tegelema ka kvaliteetsete backlinkide loomisega. Backlink tähendab sinu veebilehekülje aadressi mõnel teisel veebileheküljel, mis omakorda tõstab Google silmis sinu lehekülje usaldusväärsust. Siinkohal tuleks märkida, et backlinkide puhul on kvaliteet olulisem kui kvantiteet – Google peab väga oluseks sinu veebileheküljele linkiva lehekülje kvaliteeti. Seega pole mõtet oma linki päris igale veebisaidile postitada.

Leave a Comment