Kuidas optimeerida oma kodulehekülje sisu SEO jaoks

Kodulehekülje sisu on väga oluline faktor, mis aitab tõsta kodulehe nähtavust otsingumootorites. Seetõttu on paljud ettevõtted lisanud oma koduleheküljele blogi või õptlike artiklite veeru, mis pakub lisaväärtust lehekülje külastajatele. 

Sellise sisu loomine ei ole väga keeruline, kuid enne kirjutama asumist tuleks kindlasti enda jaoks SEO põhitõed selgeks teha. Lisaks sisu optimeerimisele on ka palju muud, mida oma kodulehe nähtavuse tõstmiseks ära teha saab, kuid täna keskendume faktidele, mida peaksid teadma SEO artiklite kohta. Mida tuleks silmas pidada, et sinu postitused Googles välja paistaksid?

Pealkiri ja märksõnade planeerimine

Et viia oma kodulehekülje sisu kiiresti kliendini, tuleb seda targalt planeerida. Eelkõige tuleks läbi mõelda märksõnade kasutus tekstis. Märksõnad on sõnad, mille järgi kasutajad sinu pakutavat toodet või teenust otsivad. Et artikkel sinu veebilehele uusi külastajaid tooks on hea kasutada märksõnu artikli pealkirjas ja ka alapealkirjades. Samuti peaksid märksõnad olema maintud artikli sees, kuid on oluline, et üks ja sama märksõna ei korduks pidevalt. See näitab Googlele, et tegemist on spämmi ehk mitte kvaliteetse sisuga. 

Loo originaalset ja kvaliteetset sisu

Populaarsete märksõnade puhul on väga keeruline Google’i esilehele pääseda, kuid väiksema konkurentsiga märksõnade puhul võib hästi kirjutatud artikkel su kodulehe potensiaalsetele klientidele nähtavaks muuta. Oluline on teada milliseid märksõnu sinu kliendid kasutavad ja millist sisu nad leida soovivad. Siinkohal tuleb sulle appi Google’i märksõnade planeerija, mis aitab sul otsustada, milliseid märksõnu peaksid kasutama. Hea oleks kasutada ka mõningaid pika saba märksõnu ehk rohkem kui 3 sõnaga fraase. 

Regulaarne sisu loomine on üks lihtsamaid viise, kuidas tutvustada oma brändi potentsiaalsetele klientidele. Kvaliteetne sisu võib olla abiks nii lehekülje külastajatele, kuid aitab ka sinu lehekülge Google’i otsingumootoris silmapaistvamaks muuta. Kuigi märksõnade planeerimine on oluline, peaks esikohal olema siiski sisu loomine oma külastajatele. Seega on oluline kirjutada artikleid, mis sisaldavad sinu poolt välja valitud märksõnu, kuid pakuvad samaaegselt huvi ka külastajatele. 

Lisaks sellele hindab Google’i otsingumootor leheküljel oleva sisu mahtu ning ka seda, kas tegemist on originaalse sisuga. Seega pole mõtet kopeerida teksti teistelt veebilehekülgedelt, sest Google saab sellest aru.

Teksti pikkus

Hea artikkel peaks olema vähemalt 500 sõna pikk. Üldiselt eelistab Google kahe sarnase artikli puhul seda, mis on pikem ehk sisukam, ning tõstab selle otsingumootoris ettepoole. Seega tasub enne artikli kirjutamist teha natukene eeltööd ning uurida kui pikalt on antud teemal kirjutanud sinu konkurendid. Neist ettepoole saamiseks tuleks kirjutada pikem artikkel. Muidugi ei pruugi see alati toimida, sest Google hindab lehekülgi ka teiste faktorite põhjal, kuid see on siiski väärt proovimist.

Kasuta siselinke

Artiklit kirjutades on hea linkida ka teistele artiklitele, mida oled sarnasel teemal varem avaldanud. See näitab Googlele, et sinu lehekülje sisu on läbimõeldud. Lisaks aitavad lingid külastajat kauem sinu leheküljel hoida, viidates teistele artiklitele, mis talle huvi pakkuda võiks. 

Teksti vormidamine

Vorminda tekst vastavalt SEO parimatele tavadele: kasuta alapealkirju, loendeid ning ära kirjuta lõike, mis on pikemad kui 8 rida.

Palka professionaalne sisulooja

Kui leiad siiski, et sisu loomine ei ole sinu tugevaim külg, on sul alati võimalik palgata sisulooja, kes oskab sinu veebileheküljele kirjutada SEO jaoks optimeeritud artikleid sinu valitud teemal. Sellegipoolest võiks iga ettevõtja ka ennast SEO põhitõdedega kurssi viia, kasvõi selleks, et hinnata kui head tööd on teinud tema poolt palgatud sisuloojad. 

Leave a Comment